teisipäev, 5. jaanuar 2016

2015


IN ENGLISH
Starting this post I don't even know where to I want to get with it but why not to collect some pieces of my 2015 into one blogpost. If it will start getting too long and boring to read then you can always just scroll through the pictures, I hope they are interesting enough :). I searched and sorted out about 69 snapshots. Unfortunately most of them are in JPG and do not end up well after post-processing so I just did something small. Speaking about post-processing, I regret photographing my whole trip to Italy in JPEG instead of RAW. That's one of the biggest mistakes.
Before I get to my overview I would like to share a double exposure which was made using my photograph of an Estonian rapper and combined it with a picture of a city. I posted it on instagram and luckily the artist noticed it and publised the double exposure on his own profile :)
EESTI KEELES 
Hetkeseisuga kirjutamist alustades ei kujuta ma ette kuhu ma selle kõigega jõuda tahan, kuid miks ka mitte ühte postitusse koguda killukesi eelmisest aastast. Kui liiga pikaks venima hakkab, siis võite ka lihtsalt pilte vaadata, loodan, et nad on piisavalt huvitavad :). Otsisin ja sorteerisin kõiki enda jäädvustusi ning sain siia postitamiseks kokku nii umbes 69 tükki. Kahjuks on suurem osa aga JPG failidena, mis tähendab, et suurematsorti töötlust nad ei kannata, seega loodan, et ka selline, mis hetkel peale viskasin on täitsa okei :) Töötlusest rääkides - ma ei ole absoluutselt oma Itaalia piltidega rahul, pildistasin JPEG'ga RAW'i asemel. Kahetsen sajaga. Kuid see selleks. 
Enne kui ma oma aasta ülevaateni jõuan, tahaks ma jagada üht pilti, mille ma lihtsalt igavusest kokku viskasin. Nimelt on see double exposure stiilis tehtud. Kasutasin kunagi Club Rakveres enda tehtud pilti Suur Papast, viskasin instasse üles ning märgistasin ta ära. Minu üllatuseks jäi see talle silma ning mõne aja pärast ilmus see ka ta enda instagrami kontol :)


IN ENGLISH
I do not even know where I want to get with this post because I do not have pictures from the 1th of january to 24. December. There happened so much interesting spontaneous things that aren't even worth of a longer description but I will still include them here as they hold a nice part in the overall story.

EESTI KEELES
Ma nüüd tegelikult ei kujuta ette kust otsast alustada, sest kindlasti pole mul pilte alates 1. jaanuarist kuni 24. detsembrini välja. Vahepeal on juhtunud äärmiselt spontaanseid väljaminekiud ning pildistamisi, mis ei väärigi mingisugust pikematsorti kirjeldust, kuid nende lisamine siia on siiski mõnesmõttes tore ja vajalik. :)
Kuna kaamera on mul kui mu kolmas käsi, siis ei lahku ma selleta sisuliselt kuskile ning iga kord kui lähen koos Karmeniga trippima või kutsutakse mind kuskile(pakutakse välja mõni idee, mis paneb mul silma särama), võtan ma selle kaasa, lootes, et kohtan miskit huvitavat.






IN ENGLISH
Of coure it is worth mentioning that I photographed one of the faces of Dolce n Gabbana 2016 :)

EESTI KEELES
Kindlasti on ka mainimist väärt fakt, et pildistasin see aasta tuttavat, kes on ka Dolce n Gabbana 2016. aasta nägu :)




IN ENGLISH
One of the interesting shoots. Posted a picture with a caption: ''The person who sends me the most interesting idea, will get a free shoot''. The winner turned out to be Gert.

EESTI KEELES
Üks huvitavatest shootidest. Nimelt loosisin instagrami kaudu fotoshoodi inimesele, kes saadab mulle directi kõige huvitavama idee ning selleks osutus Gert. 





IN ENGLISH
By the way, I finished high school this year. Yeah, cool, I know. Anyways, I finished high school and went on a trip to Italy with Karmen, Mari and Johanna. I was so excited about going there particularly because I had been dreaming about going to Venice since I was a child. It seemed so cool.  Even magical. Just unreal. But now after I have visited it I could say that I was a little bit disappointed and discovered other even more interesting cities like Firenze and San Marino which were breathtakingly beautiful. Even the history of these cities.. no.. the history of all Italian cities is very interesting. For instance Rome which was built by two brothers who were raised by a wolf or San Marino - a city which was built on a hill, the homeland of a lonely monk. I could write more about it but I just decided not to. I can tell that this year I will also go on a trip and that adventure will have it's own good blog post :)

EESTI KEELES
Kusjuures see aasta lõpetasin keskkooli. Jep, kõva, ma tean. Igatahes, lõpetasin keskkooli ning panime koos Karmeni, Mari ja Johannaga Itaalia poole ajama. Ma olin sellest tripist äärmiselt sillas, kuna lapsest saati olin unistanud käia Veneetsias. See tundus nii vinge, lausa maagiline. Unreal. Nüüdseks aga kui olen Itaalias ära käinud pean aga tõdema, et nägin palju ilusamaid linnasid kui Veneetsia, mis kokkuvõttes ei olnudki nii vinge kui mulle alguses tundus. See-eest aga avastasin enda jaoks Firenze ja nt San Marino, mis olid ulmeliselt kaunid ning pälvisid kiiresti mu tähelepanu. Eriti nende linnade ajalugu. Mis seal ikka, kõikide Itaalia linnade ajalugu on huvitav. Kasvõi rääkides Roomast, mille legendi kohaselt rajasid kaks venda, keda imetas nende imikueas hunt võisiis San Marino stoori - linn rajati sinna, kus pikemat aega elas oma maad kaitsev munk.
Sellest oleks tegelikult palju rohkema rääkida, kuid kuna ma olen juba ühe postituse sellest teinud ning hetkeseisuga keskendun 2015. aastale üldiselt, siis ma lihtsalt ei hakka. Vihjena ütlen, et ka see aasta on üks huvitav reis plaanis, millest tuleb kindlasti üks põhjalikum kirjeldus :)

Rooma

Rooma

Vatikan

Vatikan


Vatikan

Firenze

Pisa

Kuskil mägedes lampi :D

San Marino

San Marino (kõrguseks mingi 762m ehk? )

Veneetsia

Veneetsia :)

Veneetsia

Veneetsia

Koju trippides

Firenze

IN ENGLISH
There was a festival named Viru Folk in between, which sadly wasn't as interesting as it was in the previous year :(

EESTI KEELES
Vahepeal oli toimunud ka Viru Folk, mis see aasta kahjuks ei olnud nii huvitav kui eelmisel :(






IN ENGLISH
We even went to finland just for fun :)

EESTI KEELES
Ning vahepeal käisime ka täiesti niisama Soomes uudistamas :)




IN ENGLISH
In the end of august we moved to Tallinn because we decided to continue our studies in the capital of Estonia. I chose to study Law at the University of Tartu. We started visiting the estonian museum of arts quite often after moving to Tallinn

EESTI KEELES
Mingi hetk kolisime Tallinna, kuna mõlemad otsustasime oma õpinguid jätkata Tallinnas. Mina nimelt siis Tartu õigusteaduskonnas Tallinna osakonnas. Peale pealinna kolimist hakkasime päris tihti KUMUs käima.








IN ENGLISH
After starting my studies in law I even joined the European Law Students' Association, which combines 350 universities from 41 different countries and became a diretor for S&C :)

EESTI KEELES
Peale õigusteaduskonda õppima asumist liitusin ka juuratudengite organisatsiooniga ELSA, mis ühendab 350 ülikooli ning 41 riiki ning sain seal ka direktoriks. Siin ka siis Tallinna juhatuse pilt :)


IN ENGLISH
In the meantime I made a movement named XPLORE TLN which focuses on the exploration of Tallinn through the lenses of local photographers to show the world the creative, artsy people and the beauty we have in Estonia.

EESTI KEELES
Vahepeal lõin ühe liikumise nimega XPLORE TLN, mis keskendub  Tallinna avastamisele läbi fotograafide silma ning nende piltide jagamisele, et nii eestlased kui ka välismaalased näeksid kui kunstilised inimesed või kui huvitavad kohad meil Eestis on.







IN ENGLISH
At some point a company named PIRADOS had a competition going on which I took part of.
After some time I started photographing some clothes for them.

EESTI KEELES
Mingil hetkel oli ka Piradosel käimas üks loos, millest ma meelsasti osa võtsin ning mingi hetk algas minu ja PIRADOSE vaheline koostöö, mille raames olen ma neile riideid pildistanud :)






IN ENGLISH
And now to end it all (I am sure that many of you are already bored reading all of this stuff :D) I want to say that my 2015 was nice but 2016 tends to come even more interesting so I just can't wait to carry out all the plans I have already made. I also hope that some of you liked my post and will visit my blog in the future :)
And now some last snaps.

EESTI KEELES
Ning tegelikult nüüd ka lõpetuseks (ma olen kindel, et paljudel, kes seda vaatavad on juba igavaks läinud :D) tahaks ma öelda, et aasta on olnud täitsa tore, kuid 2016 tõotab tulle veel huvitavam, seega ma ei suuda ära oodata suve ning kõikide nende plaanide täitumist, mis hetkel mul juba tagataskus on. Loodan, et mu pilte on huvitav vaadata ning, et mõni teist tuleb ka mõnel teisel korral mu lehelt läbi :)
Kusjuures ma nüüd avastasin, et mul on palju pilte ja suhteliselt vähe teksti. Kuidas sellega lood on? Ehk mõni viitsib mulle kerget feedbacki anda, kas eelistuseks oleks rohkem teksti ja keskmiselt pilte või vähem teksti ja rohkem pilte? Igatahes, leave your feedback palun :)
Ja nüüd ka mõned viimased klõpsud :)

















2 kommentaari:

Karo ütles ...

Kusjuures mulle just meeldis, et jutt oli konkreetne ja sai pilte nautida :)

Unknown ütles ...

Väga tore! :)